123 DARK MYTH EQUATION VISITATION LP 49

Z Mtulo
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

123.DARK MYTH EQUATION VISITATION

Sun Ra and his Astro-Intergalactic-Infinity-Arkestra Thoth Intergalactic 1272 LP

Skład:

Sun Ra (minimoog synth, Tiger org, p, voc); Kwame Hadi (tp, cga); Marshall Allen (as, fl, oboe, perc); Danny Davis (as,fl); Larry Northington (as, cga); John Gilmore (ts, dr, perc); Danny Ray Thompson (bs, fl); Pat Patrick (bs, e-b); Eloe Omoe (bcl, fl); Hakim Rahim (as, fl); Clifford Jarvis (dr); Lex Humphries (dr); Tommy Hunter (dr, as,announcer); June Tyson (voc, dance); Richard Wilkinson (light show), Gloristeena Knight (dance); Verta Grosvenor (dance); Samir Sabri (interviewer).

TV Cairo, Egypt, 16 Grudzień 1971

Utwory:

Discipline 27 / Interview - Solar-Ship Voyage / Cosmo-Darkness / The Light Thereof //

Ten sam skład oprócz Samir Sabri dodatkowo : Gloristeena Knight (dance, voc); Verta Grosvenor (dance) Dom Hartmuta Geerkena, Sharia Omar Ibn El Khattab, Heliopolis, Egypt, 12 Grudnia 1971

Utwory:

Friendly Galaxy No. 2 / To Nature's God / Why Go To The Moon?

1. LP wydany przez Thoth Intergalactic w roku, wznowiony w roku 1977 i późniejszych.

2. Strona B (sesja 12 geudnia): większość instrumentów pożyczono od orkiestry Egyptian Military Music Dept., która wtedy była prowadzona przez perkusistę Salaha Ragaba. 'Percussion environment' to instrumenty z kolecji Hartmuta Geerkena. Instrumenty Arkestry zostały zatrzymane na cle.

3. Na części okładek nazwa zespołu brzmi Sun Ra and his Omniverse Arkestra.

4. Po dogłębnych badaniach (1993) w TV Kair, z całą pewnością wywiad (A2) nie został zarchiwizowany.

5. Strona B nagrana przez Thomasa Huntera.

6. Fotografie z występu na stronie B to reprodukcje zdjęć z ulotki "CONCERT FOR THE COMET KOHOUTEK" (ESP 3033-2).

7. Zapowiedź Thomasa Huntera during A1: "Sun Ra and his Arkestra, TV Kair, Egipt, 16 Grudzień 1971".

8. Wywiad A2 przeprowadza Samir Sabri.

1 Zniekształcenia na B1 spowodowane zmianą taśmy.

2 Magazyn Egyptian TV Magazine, wydanie Kair 29 stycznia 1972 strony 41-42 zamieścił artykuł z kolorowymi fotografiami z wizyty Su Ra w Egipcie pod tytułem "A Tour of 25 dancers from West Africa [sic!] to the New Universe of the Dance in Honour of the Sun". Amerykanie nie byli w tym czasie mile widziani w Egipcie!

WZNOWIENIA

1. LP wydany pod różnymi tytułami jako Saturn / Thoth 1272 A/B (1977 and later). Tytuły to między innymi: LIVE IN EGYPT VOL 1 oraz NATURE'S GOD.

2. NIDHAMU + DARK MYTH EQUATION VISITATION Art Yard CD009 (CD, 2008) - zawiera drugi album album NIDHAMU (listing 124)

Thoth

Thoth to egipskie imię boga Hermesa, boski przywódca wszechświata, który podróżowałby swoim statkiem przez horyzont w poszukiwaniu swojego ojca, Ra. Thot, wynalazca ludzkiej wiedzy i sztuki, listów i pisma, przedstawił pismo egipskiemu królowi Thamusowi, ogłaszając powyższe wynalazki jako mające wspierać i zachować inteligencję. Thamus jednak odmawia: „ponieważ ten wynalazek zaszczepi w dusze naszych uczniów o wiele więcej pustki, zaniedbując pamięć, ponieważ ufając pismu, będą mogli pamiętać jedynie za pomocą widocznych znaków, a nie bezpośrednio poprzez pamięć wewnętrzną ... i niemądrze nauczysz swoich uczniów, jak wyglądają rzeczy, a nie sama rzecz ”. (Platon, Phaidros 275 a). To, co Platon mówi tutaj o Thotie i Thamusie, rzuca światło na niekonwencjonalną utworzoną przez Sun Ra wytwórnię Saturn Records, która przez pewien czas nosiła nazwę „THOTH”. Tak jak pismo stanowiło dla Thamusa znak powierzchowności, tak dla Sun Ra zapis muzyki był jedynie produktem marginalnym; dla niego ważne było samo granie i wewnętrzna komunikacja między muzykami podczas występu.  


What Plato says here about Thoth and Thamus sheds light on Sun Ra's unconventionally produced Saturn©Records, which for a while were labelled 'THOTH'. Just as the script represented a superficiality for Thamus, for Sun Ra a standard record was merely a marginal product; what was important to him was playing the 'thing itself, and the inner communication that took place between the musicians while performing.